Sunday, November 10, 2013

Kálváriázás a Vértes körül

Gyönyörű időben, gyönyörű kört tettem. Először Tardosra akartam menni, de Vértestolna ott volt útközben, és a Tájértéktárban azt találtam, hogy ott is volt kálvária, de csak a keresztek maradtak meg. Gondoltam azért lefényképezem, erre találtam egy vadiúj kálváriát.  2012-ben pályázati pénzből megcsinálták a stációkat.



Annyira szép ez az egész Vértes és a környéke. Valamennyi színe van még az erdőknek, ráadásul az esőnek meg a viszonylagos melegnek köszönhetően a fű meg  az őszi vetés harsány zöld mindenhol. Egy csomó helyen láttam fűnyíró embereket. Novemberben már nem nagyon szoktuk nyírni a füvet.




Tardoson nagyon szép volt a süttői vörös kőből készült kálvária, Csipi is nagyon élvezte.



Vértessomlón egy csomót kerestem a templomot mert emlékeztem, hogy ott van mellette a kálvária. Arra is emlékeztem a térképről, hogy az erdő szélén van, de nem gondoltam, hogy a faluból nem látszik.



Pusztavámon össze vissza mászkáltam a kálváriadombon, hogy olyan szögből tudjak fényképezni, ahonnan nem látszik a villanyoszlop. Még az is eszembe jutott, direkt csinálták, hogy az elmúlt rendszerben sportot űztek abból, hogy belerondítsanak a szakrális dolgok környezetébe.




Móron többször jártam az elmúlt pár évben. Ha nem lett volna az a bankrablásos mészárlás azt sem tudtam volna, hogy van ilyen nevű hely, de aztán ládázás és keresztfelmérés okán ide is eljutottam és nagyon tetszett. Most sajnáltam, hogy már ment le a nap, nem volt időm sétálni, csak a kálváriát kerestem meg.



5 comments:

Holdgyöngy said...

Szépek a fotóid. Én is nagyon szeretem a kálváriafotózásokat, bár ritkábban tudok útra kelni. Az mindig jobb, ha falun kívül vannak, főleg erdős környezetben, megvan a maguk hangulata.

aranyos fodorka said...

Nos, nem semmi - egy csapásra ennyi kálvária-hegy !! Nem is tudom eléggé megköszönni lelkesedésedet, segítségedet. Egyébként valószínű az utolsó szép őszi napot csípted el - most már a végére értünk...

MULTMENTO said...

A képeid látva, jobban tettem volna, ha én is kálváriákat megyek fotózni. Az idei év utolsó ilyen szép őszi napsütéses lehetősége volt. A meteorológiai előrejelzés szerencsére nem jött be. Nagyon jó fotók.

bk said...

Köszönöm! Igen, én is a falun kívüli kálváriákat szeretem a legjobban.

bk said...

Köszönöm! Szép időben, szép környezetben könnyű jó képeket csinálni.