Monday, July 14, 2014

Erdély, első-második nap

A  húgom 50. születésnapjára  kapott egy erdélyi körutazást, amire elkisértük az öt lányával, a Lilivel, sőt még  meg az egyik lány barátja és a barát anyja is jött. Én szerveztem meg az egészet. Már nagyon sokszor voltunk Erdélyben, de mindig csak Csíkszeredába mentünk a barátainkhoz, és csak ott tettünk kisebb kirándulásokat. Most egy olyan útvonalat állítottam össze, ahol még egyáltalán nem jártunk, vagy csak nagyon régen. Tömény gyönyörűség volt az egész.
Első nap Arad érintésével Marosilyén álltunk meg először Bethlen Gábor szülőházánál. Utána fölmentünk Déván a várba, aztán Csernakeresztúron aludtunk.
A második napot a Vajdahunyad várban kezdtük, aztán Algyógyfürdőn megnéztünk a római fürdőt és a vízesést, utána Gyulafehérváron a székesegyházat, majd a kelneki erődtemplomot és Nagyszebenben aludtunk.
Bethlen kúria Marosilyén

Magos Déva vára...évek óta felújítják...gyakorlatilag csak a kilátás élvezhető erről a teraszról.

Az igazi Vajdahunyad vár

Algyógyfürdő

Gyulafehérvár, az ortodox templom egy kissé elnyomja a katolikus székesegyházat.

lenyűgöző formák

Az erődtemplom Kelneken, egyszerű és szép.

Kereszténysziget a gólyák faluja.
a templom sajnos már zárva volt

Nagyszeben gyönyörű.

vacsora utáni fogócska a főtéren...a szemes házak figyelnek

2 comments:

aranyos fodorka said...

Gyönyörű utatok lehetett - úgy látom az idő is megfelelő volt. Szépek a képek !

Holdgyöngy said...

Irigyellek az utatokért, nagyon szép helyeken voltatok, s a fotók. Azért Gyulafehérváron bent már csoda a székesegyház,kint meg van, ami van. Az a sötétéből fényre néző fotó, s a többiek. 86-ban jártam erre, régen volt. Szeben akkor is szép volt.