Sunday, September 10, 2017

Dél-Csehország, hazafelé

Két napot szántunk a kényelemes hazafelé csordogálásra. Először bementünk Cesky Budejovicébe aztán a teljesen nonszensz útlezárások miatt jól lekéstünk a Pernstejn vár nyitvatartásáról, viszont a közeli látnivalók táblán észrevettünk egy szépséges kapuról egy képet, úgyhogy megnéztük a Porta Coeli kolostort, mert ott szerencsére a kolostorkert nyitva volt még este is. Tysnovban aludtunk egy vadonat új panzióban, aztán reggel a Morva Karszton autózgatva megláttuk a Jména Panny Marie kolostort meg a melette lévő várat. Annyira szürreálisan monumentális volt a templom, ahogy az erdőből kiérve megláttuk, hogy nem volt kétséges, hogy megállunk. Utána egy Bucovice nevű városkában ebédeltünk még egy utolsó knédlit, meg tettünk egy rövid sétát az elhanyagolt kastélykertben. Az utolsó hely amit tudatosan meg akartunk nézni az Milotice volt. Tudtuk, hogy hétfő révén valószínű zárva lesz, de a kert meg a kastély kívülről is gyönyörű volt. A Hodonín nevű határvárosban elfagylaltoztuk a maradék koronánkat, meg megcsodáltuk a városházát aztán meg sem álltunk hazáig. Ennek az elterelések miatti össze vissza autózásnak volt egy nagy hozadéka, rájöttem, hogy hol készült egy pár fotós irigyelt képe a csupasz megművel dombokkal. Ide vissza fogok menni fotózni.

Nm tudok rájönni, hogy miért van ez a hatalmas légy a templomtornyon. Messziről azt hittük, hogy valami furcsa angyal.

Pernstejn, amiből ennyit láttunk csak