2023/08/14

Berlinbe kerülővel 1: Karlovy Vary és környéke

 Karlovy Varyban én már voltam egyszer kb. 35 éve, szerintem többet nem jövök. Én az ilyen helyekkel nem tudok mit kezdeni. Persze szép, meg minden, de nagyon nem az én világom. Az első kép a szállodaszobánk, sírva röhögtünk amikor megláttuk. Én ugyan elgondolkoztam amikor lefoglaltam, hogy miért hívnak egy szállodát Karlovy Varyban Szentpétervárnak, de aztán nem foglalkoztatott a dolog, és bevallom őszintén, hogy egyáltalán nem  néztem utána Karlovy Vary történetének, szóval fogalmunk sem volt az orosz érdekeltségekről. Pedig Karlovy Vary tele van oroszokkal, akik valószínű, hogy ott élnek, mert most a háború idején különben nem lehetnének ott. Gondolom ennek köszönhető az, hogy minden drágának és előkelőnek akar látszani, de közben kopottas és egyáltalán nem előkelő, viszont azért elég drága. 
Loket viszont egy nagyon szép kisváros volt egy várral az Ohre folyó egyik kanyarulatában. A Kappl Szentháromság templomot, már Németországban véletlenül láttam meg egy képen és érdekesnek tűnt és tényleg az volt. Ilyen teljesen kerek alapterületű templomot még sosem láttam és valahogy nem is tűnt elsőre olyan réginek, pedig 1685-ben kezdték építeni.



















Nincsenek megjegyzések: