2023/08/19

Berlinbe kerülővel 4: Hamburg

 Hamburgra én nagyon kiváncsi voltam, illetve főleg a kikötőre meg a raktárnegyedre és ezekben nem is csalódtam. Hihetetlen, hogy mekkora az apály-dagály különbsége, pedig a város majdnem 100km-re van az Elba torkolatától. Amúgy a város nem olyan nagy szám.
A kikötőben befizettünk egy hajós körtúrára, mert már eleve addigra jó fáradtak voltunk, meg amúgy is érdekesnek ígérkezett és nem utolsó sorban a filharmóniát a vízről lehet látni a legjobban és fotózni is. Utána több óránk volt a raktárnegyedre, mert én hülye bedőltem az egyik német kollégámnak, aki azt mondta, hogy a Miniature Wunderland az olyan amit mindenképpen meg kell nézni, és csak este 6 órára kaptam belépőt. Ez hatalmas hiba volt. Kisebbfajta vagyonért tülekedhettünk a tömegben egy hatalmas modelvasút kiállításon, amiről igazából a furcsaságok között kellett volna írni. Amúgy tényleg elég jól meg vannak csinálva a különböző országok vagy városok jellegzetes részei, néha besötétedik és fölgyulladnak a lámpák, és mindenféle kapcsolókkal be lehet indítani dolgokat. A Millenium Falcon a repülőtéren beállt a sorba a többi repülő közé és felszállt, ezt tényleg jópofa volt, de aztán egyre furábbnak éreztük, hogy szinte mindenhol valami tragédia történt. Kigyulladt egy ház, gombnyomásra elkezdett füstölni és jöttek szirénázva a tűzoltók, vagy  különböző balesetekhez a mentők és a rendőrök. A legmorbidabb a vizihulla volt arccal lefelé  a patakban és körben a rendőrök helyszínelnek, de volt erdőtűz is. 
Az utolsó képek  egy ikonikus hamburgi fotós helyről készültek, oda mindenképpen sötétedés után akartam elmenni, amikor már égnek a lámpák, úgyhogy vacsora után odavánszorogtunk, hogy megvárjuk a sötétet. Szerencsére a középen lévő szigetcsúcson az étterem működik, úgyhogy azt mindenképpen kivilágítják, mert a két oldalon lévő raktárépületek kivilágítására hiába vártunk, azok sötétek maradtak.


























Nincsenek megjegyzések: