Sunday, October 13, 2013

Csákvár

Annyira gyönyörű idén az ősz! Ma Csákváron voltunk egy régi kolléganőmnél. Fönt laknak a hegyoldalban az erdő alatt. Elképesztő színekben pompázik a Vértes.


Ebéd után lesétáltunk a faluba. A temető szélén láttunk egy furcsa fát. Hasonlított az akácra, csak egy kicsit hosszúkásabbak a levelei és a törzse egész más, sokkal szebb, de az akác törzsén nincsenek ilyen hatalmas tüskék. A barátnőm amerikai férje rögtön mondta a fa angol nevét. Szerinte locust-nak hívják. Itthon aztán megnéztem és tényleg honey (méz) vagy thorny (tüskés) locust-nak hívják, a latin neve Gleditsia triacanthos, magyarul  lepényfa. Ezen a fán nem volt termés csak ez a pici ami itt látszik, de most ahogy utánanéztem rájöttem, hogy a termését tényleg láttam már sokszor, de a fára igazából soha sem figyeltem fel. Igaz, lehet hogy azok különböző nem tövises változatok voltak, mert ekkora töviseket, ráadásul így a törzsből kinőve kizárt dolog, hogy nem veszek észre.



A falubeli fagyizás után a volt Esterházy-kastély arborétumszerű parkját is körbesétáltuk




  A parkból kifelé találkoztunk egy mosómedve farkú macskával,


  majd később láttuk a kulturált környezetű lakását is.






1 comment:

aranyos fodorka said...

Valóban csodásak idén a színek. Én se tudtam tegnap betelni vele.
A macska gazdájának meg fura fogalma lehet a "kulturált környezetről".... vagy arra felé a kultúrához nem tartozik hozzá a tisztaság ?
(De hülye egy nyelv a magyar: kulturált rövid "u" Kultúra meg hosszú.....Ki érti ezt ?)