Thursday, October 31, 2013

Nyíregyháza, arborétum és belváros

Őszi szüneti kirándulás, Nyírség-Szatmár megint. Második nap, arborétum és egy kicsi Nyíregyháza.
Nagyon meleg volt a szállodában, pedig kikapcsoltuk a fűtést, hogy még véletlenül se kapcsoljon be éjszaka, és kinyitottuk az ablakot. Hajnalban valami elképesztő károgásra ébredtem:






Szerencsére vissza tudtam aludni és nem kellett korán kelni mert nem volt olyan feszített a tempó mint tegnap a templomoknál. Reggeli után elmentünk az arborétumba  Nem volt már igazán látványos, két éve ilyenkor még sokkal több levél volt a fákon. Azért így is találtunk szépségeket. Nem tudom mi lehetett ez a tüskés bogyó, valami citrusféle.


Virág már csak mutatóban, a nagyja már száraz.




Még a melegházban sem virágzott szinte semmi, csak a tavirózsa.


A japánkertben nagyon aktívak voltak a békák, kihasználták az utolsó jó időt.


Ezt a termést eddig csak a virág nagykerben láttam a koszorúkötési alapanyagok között.


A pergolánál Lili előszedte a ládát, amit két éve már megtaláltunk és megint beírta magunkat, aztán egy csomót szórakozott a buborékfújóval ami ajándéknak volt a benne.




Egy juharféle fán voltak még levelek gyönyörűséges színekben. Valami ilyesfélét szerettem volna a kertbe is, de most sem tudtam meg, hogy pontosan milyen juhar, mert ennél pont nem volt felirat.



Az arborétum után, bementünk a belvárosba szétnézni egy kicsit és kávézni. Ha már úgyis ott voltunk mi a Lilivel összeszedtünk egy cégéres multiládát, amíg a barátnőm fotózgatott aztán a kávézóban találkoztunk.



Nyíregyháza különben kellemes meglepetés volt mind a kettőnknek. Mi két éve csak átautóztunk rajta, akkor három kis  gyerekkel nem akartam városban szerencsétlenkedni, a barátnőm meg még egyáltalán nem volt itt. Most a két kamasszal már lehetett városi sétát  tenni és a kiülős kávézgatást is élvezték.
Nekem jobban tettszett mint Debrecen.




6 comments:

aranyos fodorka said...

A narancsfának ez a pontos neve

Talán ez a juhar-fajta neve

Vagy ez lenne ?

A juharfának hihetetlenül sok változata van – de ősszel csodaszépek.
A gömbkőris se csúnya ilyentájt !



bk said...

Hát ez az! Annyi féle juhar van és a levelük is hasonló, azért lett volna jó, ha ott van pontosan latinul.
A másodikra hasonlított jobban, de a kép szerint az japán juhar, az meg szerintem teljesen másmilyen.

A bogyó az nem narancseper volt, az szerintem nagyobb és a "ragyái" is másmilyenek, ez olyan volt mint egy kicsi, kb. 5 cm átmérőjű gömb alakú citrom. Egy leesett termést hazahoztam és szétvágtam, belseje és az illata is citromra hasonlít csak valami vad fajta, tele volt maggal, Az íze is vadul savanyú.

Holdgyöngy said...

Nyíregyháza nagyon szép város, csak nekünk van messze az ország másik végétől. Tetszenek a fotóid.

aranyos fodorka said...

Akkor csak ez lehet

A juharra tényleg nincs jobb tippem.

bk said...

Igen! Ez az! Köszönöm, hogy kikerested!

bk said...

Köszönöm!