Sunday, October 20, 2013

Végre egy ládázós nap egyedül

Lilit elvittem Únyba szülinapi bulira és volt 6 teljes órám ládázni meg kálváriákat fényképezni. Azért beletettem egy kis nehezítést, mert Csipit is vittem magammal. Dorogon kezdtem.
Dorogon szerintem a természeti környezeten kívül (már ami megmaradt belőle), szinte semmi se szép. Ezt a három pontos multiládát soha sem kerestem volna meg, ha nincs ez a körülmények összejátszása, hogy ott vagyok amúgy is a környéken, nincs velem gyerek, és a kálváriafényképezés miatt késztetésem van fölmászni a hegy tetejére.


A kálvária már a formája miatt is furcsa, hogy egy sorban vannak a stációk. 1928-ban építették, ez látszik a formáján, aztán 1996-ban  újították fel, ez látszik a borzalmas színén és a stációképeken is. A 80-as 90-es években volt divat az ilyen stílus. Én nagyon utálom.



Dorogról átmentem Kesztölcre, ahol megintcsak megragadtam az alkalmat, hogy van időm és megkerestem egy multit. Jó nagyot kellett sétálni, mit sétálni, hegyet mászni, bozótosban gázolni, hogy megtaláljam a ládát.


Viszont kezdtek föloszlani a felhők és egyre jobb idő lett.



Csipi nagyon élvezte a túrát.


A temetőben még kálváriát is találtam.


Utána átmentem Piliscsévre. Ott nem volt láda, csak a kálvária miatt. Már otthonról kinéztem magamnak a Google térképen, mert a street view-ban is látszik, hogy a templomot övező kerítés oszlopai a stációk.


Viszont észrevettem a faluban egy domb tetején három keresztet, szerintem régebben ott kellett lennie a kálváriának, utána kellene nézni valahol.


1772-es a középső kereszt felirata.


Szép volt a kilátás a dombról a templomra.


A lemenő nap fényében érdekes volt  a faluközepén lévő nádas..



Nagyon régen vágytam már egy ilyen lehetőségre. Ilyen kényelmes, saját tempómban ládázós-fényképezős napra. Reggel egy kicsit el voltam keseredve a borús idő miatt, de még a nap is megkönyörült rajtam, és végül gyönyörű idő lett.

1 comment:

aranyos fodorka said...

KI kell használni az idei ősz talán utolsó szép napjait - ahogy nézem az előrejelzést, szép lassan közelít a tél. Az utolsó előtti kép mint az aranyló méz !!!