2024/02/16

Szicília 3: Monreale, Segesta

 Erre a napra eredetileg sokkal több dolgot terveztem, ami nyomasztott is egy kicsit, de aztán az első két látnivaló után a többit kihagytuk, mert annyira elment az idő. Pedig pont a monreali katedrálist és a segestai  templomromot csak azért raktam be az útitervbe mert annyira útba estek. Persze szokásunkhoz híven előre csak felületesen szedtük össze, hogy miket akarunk megnézni, rendesen utánanézni és elolvasni a dolgokat csak a helyszínen vagy utána szoktuk, ami tudom, hogy hülyeség, mert így van amikor utána jövünk rá, hogy ott még lett volna más látnivaló is. Mondjuk Szicíliára ez az egész azért nem érvényes, mert itt annyi minden van, hogy egy hétbe egyszerűen nem fért bele több, ráadásul annyira olcsó és egyszerű volt minden, hogy ide még tuti visszamegyünk. Szóval a katedrális olyan lenyűgöző volt, hogy sokkal több időt töltöttünk mint gondoltuk. Ráadásul itt is ingyen voltunk, mert a barátnőm súlyos cukorbeteg és van német (EUs) rokkant kártyája, amivel a legtöbb helyre mindkettőnket, engem mint kísérőt is, beengedtek ingyen, vagy olcsóbban. Utána Segestáról csak annyit tudtam, hogy van ott egy görög templomrom de arról, hogy színház is van nem tudtam és kiderült, hogy ez volt a legjobb az összes közül. Ráadásul az egész környezet, a töménytelen tavaszi virág annyira gyönyörű volt, hogy itt is sokkal többet időztünk, úgyhogy a Trapani környéki sólepárlókat és szélmalmokat teljesen kihagytuk, hogy ne éjszaka érjünk a következő szállásunkra, egy kis faluba a Töröklépcső nevű tengerparti sziklaalakzat közelében. Az útvonalmódosítás miatt azt hittem, hogy majd a legunalmasabb részen megyünk át, amiről kiderült, hogy gyönyörű. Nem is gondoltam volna, hogy itt is vannak ilyen szelíd dombok. Néhol teljesen olyan volt mint Toszkána.

Palermo Monrealéból

mindenhol ég valami

a katedrális kívülről

elképesztő mennyiségű gyönyörű mozaik



























itt még nem tudtuk, hogy a hegy tetején van a görög színház




tűz volt itt nemrég, de szerencsére sokminden megmaradt

tavaszi virágtenger mindenfelé







itt is tűz volt


gondolom csak tavasszal ilyen zöld, tisztára Val d'Orcia

Nincsenek megjegyzések: