2024/02/12

Szicília 1: Etna mindenhonnan

A berlini barátnőm tanít, úgyhogy utazni csak a szünetekben tudunk. Most a síszünetben Szicíliában találkoztunk. Cataniában a repülőtéren béreltünk egy kis autót és nagyjából egy hét alatt körbejártuk az egész szigetet. Első nap Taorminában sétáltunk, aztán megnéztünk 2 Keresztapa forgatási helyszín falut Savocat és Forza d'Agrot. A szállásunk Castelmolaban volt, ami egy kis falu egy hatalmas szikla tetején Taormina mellett, és a szobánkból teljes panoráma volt az Etnára és Taorminára meg a tengerre, úgyhogy felkeltünk napfelkeltét nézni. Második nap egy jó kanyargós hegyi úton átmentünk a nyugati oldalra egy kitérővel Montalbano Elicontéba. Az Etnát félig megkerültük és szinte végig látni lehetett, ráadásul a montalbanoi letérőnél kb 1200m magasan voltunk, úgyhogy lenyűgöző látvány volt a füstölgő havas tetejű vulkán. A nyugati oldalra Capo d'Orlandonál értünk ki, ahol volt egy világítótorony és már majdnem lement a nap, így megvártuk a naplementét, úgyhogy sötétben és nagyon éhesen értünk Cefaluba, a következő szállásunkra. Teljesen véletlenül megtaláltuk az egész út legjobb éttermét, ami tömve volt helyiekkel, várnunk kellett szabad asztalra.

délelőtti Etna Catania széléről

Castelmola, középen keskeny narancs ház a szállodánk

Taormina

déli Etna Taorminából

délutáni Etna Savocaból

Forza d'Agro

esti Etna Forza d'Agroból

hajnali Etna Castelmolaból

Forza d'Agro Castelmolaból, háttérben az olasz félsziget

délelőtti Etna útközben

kora délutáni Etna Randazzoval

Montalbano Eliconte a hegytetőről

Malfa, úgy néz ki mintha ez a két vulkán is füstölne pedig nem