Sunday, August 27, 2017

Dél-Csehország, Cervená Lhota és Hluboká

A reggeli telci városnézés után következett Cervená Lhota a piros vár, amire nagyon kíváncsi voltam. Sajnos ezt is csak csoportosan, vezetéssel, csehül lehetett volna belülről megnézni. Vessetek ránk követ, de erre itt sem, és máshol sem voltunk hajlandóak. Kitörölhetelen borzalmas közös 35 éves emlék pl. a wielickai sóbánya csoportosan lengyelül, de én már szenvedtem szlovák és más cseh várakban is. Külön külön és együtt is már többször megesküdtünk, hogy ilyet soha többé nem teszünk. Én személy szerint már a csoportos vezetést sem szeretem, nem véletlen, hogy eszembe sem jut társas utazásra menni,  de valami számunkra érthető nyelven azért megnéztünk volna sok mindent. De sajnos a kisebb helyeken nagy szerencse kellett volna német vagy angol csoporthoz. Magyarokkal meg Cesky Krumlovon kívül nem találkoztunk sehol. Ezzel különben nem kevés pénzt spóroltunk, de tényleg nem ez volt a  cél.
Szóval bementünk a várudvarra aztán úgy döntöttünk, hogy inkább körbesétáljuk a tavat.
Utána gyönyörű dimbes-dombos tájakon, töménytelen tó között autózva Trebonba szerettünk volna eljutni. Közben egy Stráz nad Nezárkou nevű kisváros egy hídon átkelve  szépnek tűnt, úgyhogy sétáltunk egy kicsit és ettünk egy fantasztikus knédlis ebédet fillérekért egy kifőzdében.
Trebonba egyszerűen nem jutottunk be az útépítések miatt. Valószínű nem vettünk észre valami apró terelőút jelzést, mert a több helyen próbálkoztunk bejutni a centrum felé, aztán egyszer csak vége lett a városnak és ott pont nem lehetett visszafordulni, aztán meg már nem is akartunk.
Délután kb. 50 fokos hőségben értünk Hluboká nad Vltavouba. A központi parkolótól jó messze volt a kastély ráadásul egy hegyen. Igazából már nem is volt hozzá nagy kedvünk, de aztán valahogy mégiscsak fölvonszoltuk magunkat. Persze nem bántuk meg, mert egy gyönyörű árnyas ősfás parkban lehetett körbesétálni a kastélyt, ami sokkal szebb volt mint amilyenre számítottam a képek alapján. Az ajándékboltban vettünk egy tartalmas magyar nyelvű füzetet, a cseh csoport helyett, szóval ennek a belsejéről azért van valami képünk.
A kastély melletti lovardából galériát csináltak, ahol éppen Vasarely kiállítás volt.
Este a szálláson meg utánaolvastam a Schwarzenberg családnak, akik az utolsó tulajdonosai voltak a kastélynak, igen érdekes dolgokat tudtam meg.



belül nem piros










Stráz nad Nezárkou






Hluboká, a kastély felé az út mellett









bizarr kilincs a kapun, a Schwarzenberg család címerében is ez van,  Raab (Győr) török erőd elfoglalása után került a címerbe, holló vájja ki egy török szemét



belső udvar, szarvasok mindenhol, még sosem láttam külső falon trófeát






a lovarda most galéria

 

egy szerintem szintén bizarr modern alkotás a kertben

No comments: