Dél-Csehország, Slavonice

Mindenféle bonyodalmak után csak sikerült összehozni egy pár nap utazást a barátnőmmel amíg a Lili cserkésztáborban volt. Nem tudtam rá rendesen készülni, egy  este alatt próbáltam összeszedni, hogy a nagyobb egyértelmű látnivalók mellett miket nézzünk meg Dél Csehországban. Annyit tudtam csak előre, hogy kényelmesen akarunk kis mellékutakon autózni, mindenféle kényszer nélkül. De a szállásokat azért le akartam foglalni, tehát egy körülbelüli útitervet össze kellett állítani. Első nap csak délben tudtunk indulni Csobánkáról, úgyhogy Telcet lőttem be első esti szállásnak. Lednicén meg akartuk nézni a kastélyt, ami nem sikerült, mert vagyonért csehül nem bírtunk volna ki egy csoportos tárlatvezetést. Inkább továbbmentünk mert láttam egy pár képet egy Slavonice nevű kisvárosról az osztrák határ mellett. Ez nagyon jó döntésnek bizonyult, mert Slavonice elképesztő. Amikor megálltunk  egy kis parkolóban egy utcányira a főtértől, még mindig nem tudtuk elképzelni, hogy itt hol készülhettek azok a szép képek, aztán mentünk egy pár métert egy kis közön át és kiértünk a főtérre és teljesen elképedtünk. Este olvastam csak el, hogy Slavonice fontos és gazdag kereskedőváros volt a Prága Bécs útvonalon a XIV-XVI. századig. Akkor épült a városka belső része, itt található Csehország második legöregebb Sgraffitoval díszített háza 1545-ből. Később az útvonal átkerült északabbra, így a város elveszítette jelentőségét és bevételének nagy részét, viszont szépen megmaradt az eredeti reneszánsz kinézete. Szerencsére a II. világháborúban itt nem voltak harcok, utána meg a német lakosságot kitelepítették. Mivel csak 1 km az osztrák határ a rendszerváltásig határterület volt, nem lehetett idetelepülni, csak a már itt lakók maradhattak, tehát akkor sem változott szinte semmi.













































1 megjegyzés:

Holdgyöngy írta...

Jó, hogy arra jártál. Egyetlen kapu, s mennyi szépség rajta.A házakról nem is beszélve. A sárkány csatornakifolyó vagy csak dísz? Vagy már csak dísz?